5 października uczniowie Niepublicznej Branżowej Szkoły I Stopnia, udali się na wycieczkę do słynnego miasta Sandomierza. Po dotarciu na Sandomierski rynek razem z przewodnikiem ruszyliśmy odkryć piękno miasta. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bramy Opatowskiej. Panorama miasta, rzeka Wisła i piękne budowle umieszczone na siedmiu wzgórzach to świetna okazja do zrobienia pięknych zdjęć. Następnie udaliśmy się na urokliwy spacer po wzgórzu staromiejskim podczas, którego mogliśmy podziwiać zabytkowe kamieniczki, odbyliśmy również krótki spacer jednym z najpiękniejszych sandomierskich wąwozów lessowych. Mogliśmy tam podziwiać piękną plątaninę korzeni drzew oraz przekrój przez glebę lessową. Wędrując dalej poznaliśmy historię Sandomierskiego zamku, przeszliśmy przez Furtę Dominikańską, zwaną Uchem Igielnym. Kolejnym punktem zwiedzania była Podziemna Trasa Turystyczna. Półtora kilometrowy marsz zespołem dawnych miejskich piwnic i składów, zakończył się pod budynkiem Ratusza. Po wyczerpującym zwiedzaniu był czas na chwilę relaksu na Sandomierskim rynku. Zmęczenia, ale bardzo zadowoleni, wróciliśmy do domów.